Smoothie recepten om gezond mee af te vallen en die je weerstand een boost geven!

Ik vind het heerlijk om af en toe een goede smoothie te maken. Op een snelle manier krijg je behoorlijk wat vitamines binnen. Maak ze wel zelf want de kant-en-klaar producten zitten vaak vol met suikers. Als een smoothie veel suiker bevat, krijg je ongemerkt veel calorieën binnen. Er zit dan namelijk vaak alleen maar fruit in. Ik ben dan ook een voorstander van smoothies waar zowel fruit als groenten in zit. Op deze manier krijg je vezels en vitamines binnen en geeft het je energie. Ook helpt het tegen een betere stofwisseling en een betere vetverbranding.

Vers en onbewerkt fruit is het beste om te gebruiken, maar bevroren fruit bevat ook waardevolle voedingsstoffen en zijn makkelijk in gebruik. Fruit uit blik heeft een veel lagere voedingswaarde en bevat vaak toegevoegde suiker. Dit kan je daarom beter niet gebruiken.

In de volgende fruitsoorten zitten veel vezels: bananen, (blauwe) bessen, frambozen, appels en peren. De vezels die in fruit zitten stimuleren de stofwisseling in je lichaam. De genoemde vruchten zijn dan ook super goed om toe te voegen aan je smoothie.

Zoals ik hierboven aangaf, is het goed om ook groenten toe te voegen aan je smoothie. Ik begrijp dat dit even wennen kan zijn, maar je zal zien dat dit echt lekker is. Vezelrijke groente die je kan toevoegen zijn bijvoorbeeld: spinazie, boerenkool, rode bieten, wortels etc. Geloof me, jouw lichaam gaat hier heel blij mee zijn.

Om je smoothie af te maken kan je nog wat eiwitrijke producten toevoegen zoals: Griekse yoghurt, Franse kwark en hüttenkäse. Om de smoothie iets dunner te maken, voeg ik er vaak wat water aan toe.